اسم‌هایی که دردسر ساز می‌شود!

  هیچ پدر و مادری در هیچ برهه تاریخی، بع عمد نام فرزندش را طوری انتخاب نکرده است که بعدها فرزندش را به دلیل همان نام مسخره کنند. در واقع، نیت همه پدر و مادرها برای انتخاب نام فرزندشان، انتخاب نامی نیک و زیبا بوده است، اما با گذر زمان، نام‌ها هم پوست می‌اندازد. گاه اسمی که در دوره‌ای برایش سر و دست می‌شکستند، یکباره به نامی تبدیل می‌شود که حتی صاحب آن جرات نمی‌کند اسمش را به‌طور علنی در جمع بیان کند. 

 

مطابق تحقیقات مرکز آمار ایران، نام‌های عجیب ایرانی، ریشه در نام مکان‌های جغرافیایی، حیوانات، گیاهان یا مشتقاتی از صفات مختلف است. مثلا؛ «آمریکا»، «اروپا»، «همدان»، «بغداد»، «بندرعباس»، «بوشهر»و «اهواز» از جمله اسامی عجیب مردان ایرانی است که از نام مکان‌های جغرافیایی مشتق شده‌ است.

همچنین برخی اسامی مردانه هم است که از نام زمان‌های مختلف گرفته شده؛ نام‌هایی چون «امروز»، «تیر ماه»، «روزعلی»، «اذان وقت» و نام زنانه «شب چراغ» از جمله این اسامی حیرت‌انگیز است.

نام‌هایی مثل« پشه»، «تیله گرگ»، «ساس»و «کلاغ» هم از جمله نام‌های مردانه‌ای است که از نام حیوانات مختلف گرفته شده است.

«زردآلو»، «فلفل»، «گیلاس»، «نخود» و «تریاک» هم در زمره نام‌های نامانوسی است که ریشه معنایی آن‌ها از نام نباتات و خوردنی‌ها گرفته شده است.

نام‌های دیگری همچون «قیمتی»، «فقیر»، «فتنه»، «قاچاق»، «سوخته»، «آرشیو»، «آسیب»، «اجباری»، «اخی»، «اشتر»، «اهریمن»، «بیابانی»، «فضا»، «فراری»، «کابوس»، «بهداشت»، «علاقه»، «غم»، «غارت» و «لذت» فقط تنها گوشه‌ای از 7 هزار و 459 نام نامانوسی است که صاحبان این اسامی عجیب و غریب می‌توانند با مراجعه به مراکز ثبت احوال در شهرشان، بدون هیچ مانعی نسبت به تغییر نامشان اقدام کنند.

منبع:روزنامه خراسان (ضمیمه هفتگی جیم)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 7 / 12 / 1391برچسب:اسم‌هایی که دردسر ساز می‌شود,اسم‌هایی که دردسر ساز می‌شود!,اسم,اسم خنده دار,, | 16:12 | نویسنده : علی خسرونژاد |